Sliter du med låsninger, stivhet eller smerter? Oppsøk kiropraktor i dag.

Bli kvitt smertefulle låsninger!

Før eller senere rammer låsninger alle som driver med en eller annen for idrett. Hos en av våre kiropraktorer kan du da få en behandling som korrigerer låsningen ved hjelp av spesifikke kiropraktiske leddteknikker tilpasset din plage, kroppsbygning og alder. I tillegg til kiropraktiske leddteknikker kan du få bløtvevsbehandling (massasje, triggerpunktbehandling, nålebehandling), traksjon, tøying, øvelser og generelle råd.

Målet er å gjenskape bevegelsen i ledd slik at musklene fungerer optimalt gjennom et frisk nervesystem, for så å bruke og styrke området slik at symptomene ikke kommer tilbake. Du selv er en viktig brikke i å bli bedre, men vi lover å hjelpe deg å stole på kroppen din igjen!

Hos oss består første møte av en grundig konsultasjon, med sykehistorie etterfulgt av kliniske undersøkelser. Undersøkelsen bruker forskjellige ortopediske og nevrologiske tester for å utrede samspillet mellom nerver, muskler og ledd. Ved behov blir du henvist til røntgen, MR, CT, spesialist eller fastlege om diagnosen er uklar. Når en diagnose er gitt, utformer kiropraktoren en behandlingsplan basert på dine målbare verdier. Om nødvendig kan kiropraktoren sykemelde deg i inntil 12 uker.

Kiropraktorutdannelsen tar 6 år (5-6 års universitetsutdannelse og 1 års turnus) og omfatter diagnostikk, behandling og forebygging av nerve-, muskel- og skjelettsystemet.

Nervesystemet ditt koordinerer stort sett alle funksjoner i kroppen din. Nerver strekker seg ut fra ryggraden til alle deler av kroppen for at hjernen skal kunne kommunisere signaler om en bevegelse eller følelse. Det er ryggsøylen som beskytter nervesystemet. Nervesystemet utsettes daglig for fysisk, kjemisk eller psykisk stress som kan føre til låsninger. En låsning defineres som en nedsatt bevegelse i et ledd som forårsaker anspente muskler og leddbånd på grunn av forstyrret nervekommunikasjon mellom hjernen og kroppen. Det vil si at låsninger nedsetter ytelsen av kroppens funksjoner og kan føre til stivhet, smerter og andre symptomer. Det er viktig å vite at låsninger ikke alltid er forbundet med smerte.